خبرگزاری اصفهان 15 رونمایی از ۷ اثر تجسمی در اصفهان - اصفهان 15

به گزارش خبرنگار اصفهان ۱۵، مراسم «ضیافت آفتاب» برای رونمایی از هفت اثر تجسمی تولید شده توسط هنرمندان اصفهان به مناسبت عید مبعث با حضور هنرمندان خالق این اثر و مسئولان حوزه هنری استان اصفهان و مجموعه فولاد مبارکه در گالری گلستان عمارت سعدی برگزار شد.

این ضیافت طلیعه تولید آثار مختلف هنری است

رئیس حوزه هنری استان اصفهان در این مراسم اظهار داشت: خوراک اصلی این ضیافت را هنرمندان اصفهان تولید کرده‌اند، دو تشکر ویژه دارم نخست از استاد محسن سلیمانی، خوشنویس و مدیر خانه خط حوزه هنری اصفهان که با هنرمندان در ارتباط بودند و پیگیری آثار را برعهده داشتند و تشکر دوم من از جناب نباتی نژاد و مجموعه فولاد مبارکه است که با ما همراهی کردند.

مجتبی شاه مرادی اظهار امیدواری کرد که این ضیافت طلیعه تولید آثار مختلف و برپایی ضیافت‌های هنری متعدد باشد و چرخه تولید اثر هنری و راه یابی این آثار به زندگی مردم راه بیافتد.

توجه به مسئولیت اجتماعی حمایت از تولید آثار هنری و هنرمندان

در ادامه این مراسم مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان اظهار داشت: در مجموعه فولاد مبارکه علاوه بر تولید صنعت و فولادی که داریم و به نوعی قطب صنعت کشور هستیم در مسئولیت‌های اجتماعی خود توجه ویژه ای به تولید آثار هنری و حمایت از هنرمندان داریم.

هادی نباتی نژاد با اشاره به اهمیت توجه به هنرمندان اصفهان با حضور خود در مجموعه فولاد مبارکه افزود: علاوه بر حمایتی که در مسئولیت اجتماعی داریم با پیشنهاد جناب شاه مرادی برای فعال کردن چرخه تولید و فروش آثار هنری تصمیم به ورود بیشتر در این حوزه گرفتیم.

وی با اشاره به حمایت‌هایی که فولاد مبارکه در مبارزه با بیماری کرونا از مجموعه‌های مختلف داشته است افزود: در بخش‌های مختلف هنری سعی به حمایت داشته ایم و در این زمینه از برگزاری ضیافت‌های هنری نیز حمایت خواهیم کرد و در رویدادهای دیگر هنری نیز که در آینده رقم خواهد خورد تلاش خواهیم کرد که از هنرمندان شهرمان حمایت کنیم.

آثار خطاطی ریشه تاریخی و غنای عمیقی دارند

همچنین مدیر خانه خط حوزه هنری اصفهان با اشاره به برگزاری این مراسم به مناسبت عید مبعث گفت: عید مبعث عید فرهیختگی، کرامت اخلاقی و تمرین خرد ورزی است و امیدواریم بتوانیم در این عید گامی برای هم افزایی و ایجاد همدلی و تجمیع قلوب برداریم و محبت‌هایمان را گسترش دهیم.

استاد محسن سلیمانی در خصوص برنامه «ضیافت آفتاب» و به نمایش گذاردن آثار هنری افزود: آثار هنری دارای شأنیتی هستند که می‌توانیم به آن توجه جدی تری داشته باشیم و ما با این نگاه این پروژه تولید هفت اثر تجسمی و رونمایی از آن را استارت زدیم و در زمان محدود اساتید برای تولید آثار همت کردند.

وی تصریح کرد: در این برنامه تلاش بر این بود که آثاری از هنرمندان خطاط و نقاشی خط در این مجموعه قرار گیرند، آثار خطاطی ریشه تاریخی و غنای عمیقی دارند و می‌توان در دوره‌های مختلف تاریخی بدان توجه کرد.

سلیمانی اظهار داشت: یکی از بهترین دستاورد برگزاری این برنامه‌ها جلوگیری از بی‌هویتی و بدون شناسنامه بودن و ابتذالی که امکان دارد در برخی از آثاری که امروز خلق شود به وجود بیاید.

وی ادامه داد: این مهم‌ترین رسالت هنری این برنامه است که علاوه بر فضای معنوی می‌تواند گوشزدی برای جامعه هنری در اصفهان باشد که فضای هنر را پاس بداریم و ارزش‌های آن را به خوبی نگه داریم و به سمت شناسنامه دار شدن آثار هنری پیش رویم.

مدیر خانه خط حوزه هنری اصفهان خاطرنشان کرد: آثار هنری می‌توانند تک به تک و مستقل رؤیت و تفسیر و تحلیل شوند و کم کم باید به سمت ارائه آثاری که استقلال فردی دارند توجه کنیم.

کد خبر ۵۱۶۹۵۵۹

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 375 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 19 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.