خبرگزاری اصفهان 15 توفان شمال و شرق اصفهان را فرا می‌گیرد/ کاهش ۱۰ درجه‌ای دما - اصفهان 15

آسیه آقایی در گفت وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ اظهار داشت: ناپایداری‌های جوی در سطح استان اصفهان امروز دارد از این رو افزایش ابر، وزش باد شدید و توفان لحظه‌ای توأم با گرد و خاک در بسیاری از مناطق به ویژه نیمه شرقی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه سرعت وزش باد در بسیاری از مناطق از جمله نائین و دهاقان در شبانه روز گذشته به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید، افزود: امروز شدت وزش باد بیشتر است و توفان لحظه‌ای توأم با گرد و خاک به ویژه در نائین و ورزنه رخ می‌دهد که اختلال در تردد جاده‌ای و شهری، کاهش دید افقی و کیفیت هوا، سقوط درختان و آسیب به تأسیسات شهری دور از انتظار نیست، از این رو احتمال مسدود شدن جاده‌های شرق استان از بعد از ظهر امروز وجود دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه از فردا جوی به نسبت پایدار در سطح استان حاکم می‌شود، گفت: وزش بادهای بهاری از فردا یکشنبه پدیده غالب است و دمای هوا تا روز دوشنبه بین هشت تا ۱۰ درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

آقایی با اشاره به اینکه بارش رگبارهای پراکنده بهاری شبانه روز گذشته در نیمه غربی استان از جمله فریدونشهر کمتر از یک میلی‌متر بوده است، ادامه داد: کمینه دمای هوای استان در ۲۴ ساعت آینده بین چهار تا ۶ درجه سانتی‌گراد سردتر می‌شود و براین اساس بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: خوروبیابانک با دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر ۵۱۷۶۵۱۴

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 524 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 10 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها