خبرگزاری اصفهان 15 تنور انتخابات در دیار نخستین‌ها گرم شد/ثبت نام ۵۴ نفر از کاشان - اصفهان 15

خبرنگار اصفهان ۱۵؛ گروه استان‌ها – هادی نجف زاده: حدود سه ماه به برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مانده است و سوال «چه کسی کاندید می‌شود؟» نُقل محافل و مجالس خصوصی، دوستانه و حتی جلسات رسمی و غیررسمی مردم شده است.

در این میان فارغ از اینکه کدام دسته یا گروه، فرد یا افراد، چپ یا راست زمام اداره امور شهر و کشور را در دست بگیرد یکی از دغدغه‌های مهم مردمی رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه است.

از سوی دیگر همزمان با آغاز ثبت نام برای داوطلبین ورود به شوراهای شهر که از بیستم اسفندماه آغاز شده است شور و حال مردم هم برای حضوری پرشور و گسترده در انتخابات فزونی یافته است.

ثبت نام امسال با دوره‌های پیشین یک تفاوت مهم دارد و آن این است که برای ثبت نام داوطلبیان جدا از روش حضوری امکان ثبت نام به صورت غیر حضوری نیز فراهم شده است.

ادغام هیئت‌های اجرایی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری

دبیر شورای انتخابات شهرستان کاشان در گفت و گو با خبرنگار اصفهان ۱۵ با اشاره به اینکه فرایند انتخابات پس از دستور وزیر کشور در راستای اجرای انتخابات شکل گرفت، اظهار داشت: این فرایند پس از وصول از طریق مجریان انتخابات در استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها عملیاتی شد.

علیرضا قطبی با بیان اینکه پس از وصول فرایند انتخابات ثبت نام از داوطلبان حضور در شورای اسلامی شهرهای شهرستان کاشان از بیستم اسفندماه آغاز شده است، ابراز داشت: فرآیند ثبت نام داوطلبان تا ۲۶ اسفند از طریق حضوری و همچنین مجازی ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه طبق توافق انجام شده بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، هیئت‌های اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ مشترک خواهد بود، تصریح کرد: این تصمیم در راستای حفظ پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری انتخابات آتی اتخاذ شده است.

دبیر شورای انتخابات شهرستان کاشان با اشاره به اینکه اعضای هیئت اجرایی انتخابات شورای اسلامی و ریاست جمهوری با دعوت از ۲۶ معتمد و برگزاری انتخابات بین آنها مشخص شدند، خاطرنشان کرد: بعد از وصول قانون انتخابات به دستور فرماندار چارت ستاد انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ابلاغ شد.

تاکنون هیچ دستورالعملی برای روند برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ ابلاغ نشده است

قطبی افزود: تاکنون برای برگزاری حضوری یا مجازی انتخابات سال ۱۴۰۰ هیچ‌گونه دستورالعملی ابلاغ نشده است و به محض دریافت دستورالعمل مراتب از طریق رسانه‌های جمعی اطلاع رسانی می‌شود.

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم انتخابات در سال ۱۴۰۰ همانطور که گفته شد ادغام هیئت‌های اجرایی برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر کاشان و انتخابات ریاست جمهوری است؛ آنچه واضح و مبرهن است اینکه امسال به دلیل ادغام هیئت‌های اجرایی، کار اعضایی این هیئت‌ها به دلیل اینکه هم انتخابات شوراها و هم انتخابات ریاست جمهوری را باید مدنظر داشته باشند، چندین برابر می‌شود.

کار هیئت‌های اجرایی انتخابات ۱۴۰۰ سخت‌تر از انتخابات گذشته است

رئیس دفتر هیئت نظارت شورای نگهبان در ارتباط با این موضوع در گفت و گو با خبرنگار اصفهان ۱۵ با اشاره به اینکه انتخابات امسال به دلیل ادغام هیئت‌های اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و ریاست جمهوری برای عوامل اجرایی ممکن است به مراتب سخت‌تر از انتخابات قبلی باشد، اظهار داشت: این افراد از بین معتمدین معرفی شده با برگزاری انتخابات درونی و بر حسب کسب اکثریت نسبی آرا معرفی شدند.

وی با بیان اینکه از بین ۲۶ معتمد معرفی شده ۱۹ نفر برای عضویت در هیئت‌های اجرایی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در کاشان داوطلب شدند، ابراز داشت: از این بین هشت نفر برای هیئت اجرایی انتخابات شورای شهر و ۹ نفر برای هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری انتخاب می‌شدند که با برگزاری انتخابات هیئت اجرایی انتخابات شورای اسلامی شهر و ریاست جمهوری از بین معتمدین حاضر در جلسه هشت نفر ابتدایی به عنوان هیئت اجرایی انتخابات شورای شهر و نفر نهم همراه با هشت نفر ابتدایی به عنوان اعضای هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری تعیین شدند.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در کاشان گفت: نفرات ۹ تا ۱۳ از مجموع کسانی که بالاترین رأی را اخذ کرده‌اند اعضای علی البدل هیئت اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی و نفرات ۱۰ تا ۱۴ هم اعضای علی البدل هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری معرفی شدند.

وی ادامه داد: با برگزاری انتخابات معتمدین کاشان برای انتخاب اعضای اصلی و علی البدل هیئت اجرایی انتخابات شورای اسلامی شهر و ریاست جمهوری کاشان به ترتیب ابوالفضل فلاح زاده با ۲۰ رأی، سیدعبدالرضا تولیت با ۱۷ رأی، محمد احترامی با ۱۶ رأی، حسین ربانی با ۱۵ رأی، حسین عارف با ۱۵ رأی، امیرحسین شیخ استرکی با ۱۴ رأی، حسین دیگبری با ۱۳ رأی، حجت الاسلام حبیب یوسفی با ۱۳ رأی به عنوان اعضای اصلی هیئت اجرایی انتخابات شورای اسلامی شهر کاشان انتخاب شدند.

بصیرتی بیان داشت: مهدی اصولی نیز با ۱۳ رأی به عنوان نهمین نفر به عنوان اعضای اصلی ۹ نفره هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در کاشان تعیین شدند.

وی گفت: مهدی اصولی با ۱۳ رأی، محمدگذرنویی با ۱۳ رأی، قاسم معقولی با ۱۲ رأی، حجت الاسلام علی باغستانی با ۱۲ رأی و حجت الاسلام رحمت الله نوروززاده با ۱۰ رأی به عنوان اعضای علی البدل هیئت اجرایی انتخابات شورای اسلامی شهر کاشان مشخص شدند و محمد گذرنویی، قاسم معقولی، حجت الاسلام علی باغستانی، حجت الاسلام رحمت الله نوروززاده و احسان درستکار نیز به عنوان اعضای علی البدل هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در کاشان مشخص شدند.

مهمترین دغدغه باید حضور حداکثری در انتخابات باشد

همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند مهمترین دغدغه مدیران و مسئولان و همچنین مردم در مورد انتخابات باید تشویق به حضور حداکثری مردم برای تعیین سرنوشت خود باشد. در این بین فرمانداری‌ها به عنوان مجری قانون برگزاری انتخابات نقشی مؤثر در برگزاری مطلوب و شایسته انتخابات داشته و دارند.

حفظ بی طرفی در مورد داوطلبین در کارزار انتخابات و اجرای مرّ قانون انتخابات طبق برنامه زمان بندی شده از طرف وزارت کشور از جمله مواردی است که مورد تاکید فرماندار ویژه و رئیس شورای انتخابات شهرستان کاشان است.

فرمانداری کاشان برای اجرای قانون انتخابات کاملاً بیطرف است

فرماندار ویژه و رئیس شورای انتخابات شهرستان کاشان در گفت و گو با خبرنگار اصفهان ۱۵ با اشاره به برگزاری مطلوب انتخابات مجلس در اسفندماه ۹۸ اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری و تلاش همکاران ما در فرمانداری کاشان و همچنین دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی برگزاری انتخابات گذشته در بسیاری از شاخص‌ها مورد توجه مقامات و مسئولین بالادستی در استان و حتی وزارت کشور قرار گرفت که این نشان از همت مدیران و مردم کاشان در برگزاری انتخاباتی سالم است.

علی اکبر مرتضایی با بیان اینکه فرمانداری کاشان و عوامل اجرایی انتخابات برای اجرای قانون انتخابات کاملاً بیطرف و نسبت به هیچکدام از داوطلبین سو و جهتی ندارند، ابراز داشت: مهمترین وظیفه ما اجرای مرّ قانون انتخابات است و برای اینکه بخواهیم این موضوع را به درستی انجام دهیم باید کاملاً بی طرف باشیم.

تاکنون ۵۴ نفر برای کارزار انتخابات شورای اسلامی در کاشان داوطلب شده‌اند

وی با بیان اینکه تا پایان چهارمین روز ثبت نام داوطلبین ۵۴ نفر برای حضور در شورای اسلامی شهرهای شهرستان کاشان ثبت نام کرده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد ۲۷ نفر به صورت حضوری و ۲۷ نفر نیز به صورت غیرحضوری ثبت نام کرده‌اند.

رئیس شورای انتخابات شهرستان کاشان با بیان اینکه ثبت نام ۴۶ نفر از این افراد قطعی و پیامک برای آنها ارسال شده است، ابراز داشت: از این تعداد دو نفر خانم و ۴۴ نفر آقا هستند.

مرتضایی افزود: تاکنون ثبت نام دو داوطلب برای حضور در انتخابات شورای اسلامی جوشقان قالی، پنج نفر برای کامو و چوگان، ۱۰ نفر برای قمصر، شش نفر برای نیاسر، یک نفر برای برزک قطعی شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان چهارمین روز ابتدایی ثبت نام داوطلبین حضور در شوراهای اسلامی شهر، هیچ داوطلبی از شهر مشکات ثبت نام نکرده است، خاطرنشان کرد: برای شهر کاشان نیز تا به امروز ۲۲ داوطلب ثبت نام قطعی کرده‌اند.

فرماندار ویژه و رئیس شورای انتخابات شهرستان کاشان افزود: داوطلبان حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر تا ساعت ۱۸ روز سه شنبه ۲۶ اسفندماه به صورت حضوری و غیرحضوری فرصت ثبت نام دارند.

شاخصه‌های دموکراسی در آرمان‌های انقلاب اسلامی هویداست

انتخابات نماد و مظهر شکوفایی مردم سالاری و تعیین سرنوشت مردم توسط خود در هر کشور و جامعه‌ای است. در کشور ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزاری هر سال یک انتخابات به صورت متوسط نشان می‌دهد که جهانیان به وضوح می‌توانند شاخصه‌های دموکراسی را در آرمانهای انقلاب اسلامی مشاهده کنند که چگونه مردم در حوزه‌های مختلف حکومتی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم تأثیر گذار هستند.

آنچه در آغاز گام دوم انقلاب با توجه به دسیسه‌ها، توطئه‌های مختلف نظام استکبار جهانی بر علیه مردم و کشور ایران و سم پاشی های فراوان نظام سلطه در مورد فرهنگ و تمدن مردم ایران مهم است اینکه باید انتخابات پیش رو که بسیاری از دشمنان ایران اسلامی چشم طمع و هوس‌ها برای حضور کمرنگ مردم در انتخابات در سر پرورانده‌ان با همکاری همه ارکان نظام با مشارکت و حضور حداکثری مردم برگزار شود.

فارغ از اینکه انتخاب نهایی مردم چه کسی است این موضوع باید برای دست اندرکاران و مجریان انتخاباتی و همچنین ناظرین مورد تاکید قرار گیرد که اجرای مرّ قانون انتخابات بر هر موضوع دیگر برتری دارد چرا که رأی مردم امانت است و در حفظ این امانت باید کوشا بود.

کد خبر ۵۱۶۹۱۵۹

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 425 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 20 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.