خبرگزاری اصفهان 15 ایجاد تقاضای کاذب دربازار مرغ اصفهان/هرشب ۵۴۰ تن مرغ تولید می‌شود - اصفهان 15

حسین ایراندوست در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ با بیان اینکه بر اساس گزارش دامپزشکی استان اصفهان از تاریخ ۱۶ تا ۲۵ اسفند ماه به صورت میانگین ۵۴۰ تن قابل عرضه در کشتارگاه‌ها تولید می‌شود، اظهار داشت: بر اساس سرانه ۲۸ کیلوگرم گوشت مرغ نیاز به ۳۹۴ تن مرغ در استان داریم.

۳۷ درصد مازاد نیاز مرغ در اصفهان تولید می‌شود

وی با بیان اینکه هر شب ۳۷ درصد بیش از مصرف نرمال گوشت تحویل کشتارگاه می‌شود، ابراز داشت: به ازای هر خانواده ۱۴ کیلوگرم مرغ در استان توزیع می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه نماینده جهاد کشاورزی، صمت، دامپزشکی، مزغداری‌ها و نهادهای نظارتی برای عرضه مرغ به کشتارگاه‌ها نظارت می‌کنند، ادامه داد: در حال حاضر از ۲۳ شهرستان ۲۲ شهرستان این مکانیسم را به خوبی انجام دادند.

وی با بیان اینکه به دلیل جو روانی در زمینه مرغ تقاضای کاذبی ایجاد شده است، ابراز داشت: این جو روانی ایجاد شده که تصور می‌شود مرغ ارزانی است و بیشتر بخریم تقاضای مازاد ایجاد کرده است.

ایراندوست با بیان اینکه در شهرستان اصفهان وضعیت متفاوت‌تر از دیگر شهرستان‌های استان است، ادامه داد: مرغدارها ابتدا در سامانه رهتاب وضعیت را اعلام می‌کنند اما ر زمینه توزیع با مشکلات جدی رو به رو هستیم.

فروشگاه‌های مرغ به سامانه رهتاب وصل می‌شود

وی گفت: برای پیوستن فروشگاه‌ها به سامانه رهتاب زمان نیاز است و این اقدام از دو روز اخیر آغاز شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه قیمت مرغ پایین‌ترین قیمت را در کشور دارد، ابراز داشت: از این رو جذب مرغ اصفهان در مسیر استان‌های تهران، چهار و بختیاری، مرکزی و شیراز افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ مجوزی برای خروج مرغ از استان اصفهان صادر نشده است، اظهار داشت: هر گونه خروج مرغ از استان قاچاق است.

طی دو روز آینده با افزایش مرغ در بازار رو به رو خواهیم شد

ایراندوست تاکید کرد: طی چند روز گذشته برخورد تشدید شده و حجم زیادی از مرغ را توقیف و به کشتارگاه‌ها برگردانده می‌شود.

وی ادامه داد: طی دو روز آینده با افزایش مرغ در بازار رو به رو خواهیم شد و ابعاد نظارتی از امشب شدیدتر خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه مرغ سبز قیمتی بالاتر از اصفهان دارد، ادامه داد: ما این نوع مرغ را قبول نداریم و قیمت کاذب برای این مرغ در نظر گرفته شده است.

کد خبر ۵۱۷۲۲۴۹

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 438 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 15 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها