خبرگزاری اصفهان 15 آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان گلخانه/۴ جوان در کوه صفه حبس شدند - اصفهان 15

فرهاد کاوه آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ با اشاره به مهم‌ترین حوادث ۲۴ ساعت اخیر در اصفهان اظهار داشت: حریق منزل مسکونی واقع در خیابان گلخانه ساعت ۲۰ و ۱۱ دقیقه به ستاد فرماندهی آتش نشانی شهرداری اصفهان گزارش شده است.

وی افزود: نیروهای امداد و نجات از ایستگاه‌های ۱۸ و ۶ به همراه افسر آماده وقت سرآتشیار شکرانیپور به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشت.

تخریب بالکن منزل مسکونی در اصفهان

وی همچنین به حادثه تخریب بالکن منزل مسکونی به داخل گذر با کاربری انباری در حوالی میدان امام علی (ع) اشاره کرد و ادامه داد: این حادثه ساعت پنج و ۳۶ دقیقه صبح به ستاد فرماندهی آتش نشانی اصفهان گزارش شده است.

کاوه آهنگران با بیان اینکه این حادثه نیز خسارت جانی نداشت، اضافه کرد: نیروهای امدادی از ایستگاه شماره ۹ به محل حادثه اعزام شدند.

حادثه رهاسازی محبوس شدگان در کوه صفه اصفهان

وی همچنین به حادثه محبوس شدن چهار نفر از جوان در کوه صفه اشاره کرد و افزود: این حادثه در ساعت ۱۸ و ۵۲ دقیقه طبق اعلام شهروندان به ستاد فرماندهی عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گزارش شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ابراز داشت: بلافاصله اکیپ ویژه نجات در کوهستان از ایستگاه شماره ۱۲ به سمت موقعیت اعزام و پس بررسی متوجه موقعیت حساس محبوس شدگان در منطقه فنی قاراپت شدند که بلافاصله با استفاده از تجهیزات پیشرفته نجات در کوهستان نسبت به صعود اقدام و با استفاده از تکنیک‌های نجات نفرات را به پایین دیواره‌های مرتفع منتقل و مورد رفع خطر شد.

وی افزود: این عملیات فنی پس از سه ساعت و ۳۳ دقیقه در ساعت ۲۲ و ۲۵ دقیقه شب گذشته خاتمه یافت.

کاوه آهنگران با بیان اینکه با توجه به تعطیلات نوروز طیف گسترده‌ای از شهروندان و مسافران نسبت به کوهپیمایی در کوه صفه اقدام می‌کنند، گفت: متأسفانه اکثراً نسبت به هشدارهای ایمنی بی تفاوت و با عدم رعایت موارد ایمنی نسبت به صعود اقدام می‌کنند و باعث ایجاد حوادث و خطراتی برای خود و نجاتگران جان بر کف سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان می‌شوند، از این رو مجدداً از تمامی شهروندان خواهشمندیم در صورت تصمیم به صعود کوه، نسبت به همراهی با باشگاه‌های کوهنوردی اقدام و حتماً به هشدارهای ایمنی نصب شده در محیط کوهستان توجه نمایند.

وی ادامه داد: اکیپ ویژه نجات در کوهستان در ایام نوروز و با توجه به حضور گردشگران، در محل کمپ امداد و نجات کوه صفه اصفهان جهت پیشگیری از حوادث کوهستان مستقر هستند.

کد خبر ۵۱۷۳۷۸۰

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 567 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 13 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها